zaterdag 2 maart 2013

BritPulp

In de jaren '80 was ik vaak getuige van concerten
Waar Elly de Waard in de krant over schreef
Soms had ze echt geen goed woord over voor de band
En recenseerde dan maar de kwaliteit van 't belabberde 'faste' voedsel
Zoals bij The Rolling Stones in het Feyenoord

Een week na een van die mega-stadion concerten
Was ik bij een festival in een park in Den Haag
Met op de lichtkrant een boodschap voor de recensent
Helaas voor Elly, maar er zijn hier geen kuipkroketten vandaag

Elly leeft in alle rust en schrijft haar gedichten
Het is met haar uiteindelijk nog goed gekomen
Nooit meer zoutzuur schrijvend over een nieuwe trend
Over die kroketten hebben we gelukkig ook niets meer vernomen

Onlangs was ik weer eens op een doomsday party
Ik heb er weer veel verse foute britpulp gehoord
Veel enge Engelse neefjes van the Bloody Something
Heel erg boring en doorgesnoven of high on speed zojuist gescoord

Yeah life is a miracle
But we don't care
And yes we're so fu!#@#ing happy
We can't be more then perfect strangers in your bourgeois paradise
So we just don't care

Weer meer dan genoeg eighties for me anyhow
I' ve seen it all, I've done that ,I 've been there
De muziek was echt niet om over naar huis te schrijven
En voor de teksten hadden ze beter Anne Clark kunnen inhuren
But I don't care!


Meer gedichten vindt U hier

Foto's, Verhalen en Rock'nRoll poëzie staan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten