zaterdag 10 september 2016

Nooitgedachten VIII

Karel Nooitgedacht leest zich bloem
Overspelige woorden, aforismen en ultrakorte verhalen



Pizzadag in huize Nooitgedacht
Dus bel ik een pizzeria. Bestel een pizza... en geef hierbij het adres van een concurrerend Italiaans restaurant op.

Where does chocolate milk come from? Cacows!

Recept voor Spaghetti Cholesterolli: Met heel veel vlees.

T.K.A. Schimmel Z.G.A.N. Heeft altijd in de koelkast van een oud vrouwtje gestaan.


Dat is toch helemaal bij de gegrilde tonijnen af! 

Kwik het meest vergiftigde stukje vis. Kwik! (afgekeurde reclameslogan).

Pleegbroederbloedworst.

Ideetje voor een nieuw tijdschrift, verluchtigd met naakte heiligen: The PrayBoy, een Gnossy.

Mijn tante had vroeger een gereformeerde bontjas.

Droomde vannacht dat ik op een netwerkparty was.
Ik raakte in gesprek met een vrouw die zich als God voorstelde en beweerde dat ze hemel en aarde had geschapen. 
Ik vertelde dat ik er ook wel iets van af wist. Heb namelijk twee jaar HTS-Bouwkunde gedaan. 

Romeins spreekwoord: 'Als Pontius bij Pilatus komt'. 

Hoeveel bidcoins is een weesgegroetje waard?


Een Niesmarkt? Is dat iets met papieren zakdoekjes?
  
Douze Bob Douwe Points!
Gezien de kwaliteiten van de deelnemers aan het Eurovisiesongfestival, denk ik dat Ries Droelvink in 2017 best een kansje maak namens Neutraal Moresnet.
Als je die inzending van Oekraïne hoort, begin je toch een heel klein beetje begrip voor de pro-Russische rebellen te krijgen. Tot nu toe vond ik
de inzending van Vaticaanstad het beste.
Hè, doet Lady Gaga mee voor Kroatië?
De 12 punten van San Marino zijn naar Benin gegaan, dus het kan nog best spannend worden.
We wachten de dopingcontrole nog maar even af.
Henk Krol heeft Oostenrijk gefeliciteerd: ''Zo leuk dat de uitzending van het Eurovisiesongfestival volgend jaar uit Liechtenstein komt''.
Sjeezus, en dan wordt het Eurovisie Songfestival gewonnen door Oekraïne.
Daar zal dan binnenkort wel een referendum over worden gehouden.
 

Ilse de Lange, het onechte kind van Jules de Korte.

Toch te laat geboren
Droom nog elke nacht over The Rutles
Dat ze ooit toch weer bij elkaar komen
En dat ik dan bij hun rondvaart
Door de grachten van Amsterdam
Weer net naast de boot spring

 Net zoals toen
 Bij The Beatles in 1964
Toch al bijna een jaar oud 
Van mijn ma nog niet in grachten mocht springen


Arnon Grunberg is het einde van het begin der beschaving.
Kan ook zomaar andersom waar zijn. *)

*)Doorhalen wat dan wel of niet van toepassing is.

The Flying Burrito Brothers, niet te verwarren met The Flying Spaghetti Monsters. De laatste maken Cuntrymuziek voor Spaghettiwesterns.

BAKED AIR 
Band bestaande uit een airdrummer, airbassist, airzanger en airgitarist.
Zie ook: Spinal Tap.
BAKED AIR First album: 'It's playback time' Out now!


Met speciaal glijmiddel zeker. Soort van doping dus. Scheelt luchtweerstand.

Het is maar goed dat de rondvaart voor het landskampioenschap van Ajax niet op dezelfde dag als die voor Douwe Bob wordt gehouden!


Dirk uijt, altijd lastig!
Het verschil tussen voltige, paardvoltige en voltage. 
Voltige is zoiets als acrobatiek op een bewegend paard. Het paard loopt voltes aan een lange lijn, de longe, in stap, draf of in galop en heeft een speciale voltigeersingel om zijn buik, die is voorzien van handvatten en beugels aan de zijkanten om aan/ in te hangen. De meestgebruikte paardengang tijdens het voltigeren is een rustige galop.
Paardvoltige is een turnonderdeel, waarbij op het turntoestel paard wordt geturnd.
Voltage is het potentiaalverschil in elektrische spanning. Het is de bedoeling deze zo te kiezen dat het paard, of turner, tot de beste springprestatie komt. 


Menisci: Olympische sport in 2024. Zie ook: knieschijfwerpen.

Bij Figuurpoepen krijgt men slechts een bruine plak.

In het land der 17 miljoen assistent-bondscoaches is Danny Blind koning.



De babyfluisteraar
Hij kwam steeds meer in zwang bij vrouwen. 
Soms werden er wel twee per dag zwanger van de lieve woorden die hij hen influisterde.

Babyshowers worden meestal gehouden nadat er bij een housewarming iets fout is gegaan.

Ik moet zeggen dat mijn ouders mijn genen keurig op chromologische volgorde hebben gezet. 

Sommige grote poëten hebben bijna nooit een prijs gekregen.
Neem nu Simon Vinkenoog, die kreeg slechts de 'Johnny van Doorn'. 
Maar uiteraard pas nadat Van Doorn 'De Vinkenoog' had ontvangen.




Bekend Fries gezegde: Negen heit de klok. 
(Vader slaat de Friese staartklok negen tikken om de oren).

Kaasschaafwondzalf (5 X woordwaarde). 

Men vraagt mij als auteur wel eens of ik nóg een boek in gedachten heb.
Nou, leuk dat u het vraagt. Jawel! Uiteraard!
''Schuld en Boete en Dood op krediet''. 
Tja, die romans zijn uiteraard al door Dostojevski en Celine geschreven. 
Maar ach, dan schrijf ik toch iets geheel origineels in het kader van de eeuwige literatuur.

Partecipatio: Een ommuurde tuin of binnenplaats om in alle beslotenheid, actief en innig, aan iets of wat dan ook, deel te kunnen nemen. 

Fietsenracket: frame met open ring waarover een netwerk van snaren is gespannen. Wordt gebruikt om fietsers van het trottoir te slaan. 
Bierfietsenracket: Enkele maten groter voor het juiste effect. Zie ook Smash.



Schrijfblok 
Het eerste vel papier bood dapper weerstand. Het was een straf blad.

Helaas heb ik in mijn gelukkige jeugd nooit dusdanige schade opgelopen dat ik er later als auteur een goudmijn aan heb kunnen overhouden.

Ik heb uw boek in een ruk uitgelezen en kwam hierdoor zelfs niet meer aan masturberen toe.

We voeren geen flikker uit. En zeker niet naar landen als Rusland of Oeganda, waar zij de kans lopen inhumaan behandeld te worden.

Binnenkort maakt Henk Krol op het partijcongres van 50Plus bekend dat Corry Brokken lijstduwer bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 wordt. U heeft het niet van mij.



Dronten geeft je de Ruimte
Enschede, stad van nu 
AlmelØk 
Er gaat niets boven Groningen
Harlingen heeft wad!
Ronduit Hattem 
Kijk, dat is 't mooie van Leeuwarden
Leiden, stad van ontdekkingen
Altijd Nijmegen
Rotterdam durft!
Venlo verwelkomt
Gewoon Zwolle!
This is Eindhoven 
Laat Alkmaar 
Want ...I Amsterdam

 
Mijn eerste maatregel als president van de Oranje Vrijstaat Amsterdam zal het bouwen van een muur rond de stad zijn.
En dan komt er niemand die zich niet aan de normale menselijke gedragsregels wenst te houden mijn stad meer binnen. 
Mijn tweede maatregel wordt het aanknopen van diplomatieke relaties met andere stadstaten waar de normale menselijke gedragsregels gelden.




Dit jaar is Prins Philip, echtgenoot van koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk, alweer 95 geworden. Logisch! Hij heeft de laatste jaren altijd binnen gezeten... bij een oud vrouwtje.

De favoriete straat van IS-aanhangers: De Hoofdweg.

Opa, werd er in WOII ook al etnisch geprofileerd?

Het is een kwestie van gelul dat heul Holland Limburg duldt (vrij naar Rowwen Hèze).

De Erdogantie van de macht.

Een HijDag? Is dat iets met mannetjesmakers?

Welke grap van Mark Rutte vond u het leukste? Zijn eerste of tweede regeringsperiode?


Het magazine 'Gynaecoloog en Auto' heeft de Zweedse Vulva SX60 Cross Country tot auto van het jaar uitgeroepen.

Wilde Treinstaking
Reizigersinformatie: In verband met de staking van wilde treinen wordt reizigers aangeraden gebruik te maken van tamme trekschuiten. 

Met een nieuwe TomTomdeRidder raak je vast de weg kwijt.

Arrestatiegolf: politieauto van het merk Volkswagen.

Er werd nadrukkelijk, onophoudelijk en volhardend aangebeld. ''Dring Dring Dring Dring!''
De herfst stond voor de deur.



I 've spent the most of my adult life behind bars.
After my Bar Mitswa I frequented coctail bars and barbecues quite often and have watched all episodes of the Barbapapa-series.


Psssst ... Psssst ... wasverzachter kopen?

Ik word drolgelukkig van figuurpoepen.

Het lijkt me voor de familie Aso ook niet fijn om steeds Tokkie te worden genoemd.

Iemand stijf vloeken: ''Slappe lamlul!''

Er heerste veel kindergedrein bij de Heijn. Maar er was geen Albert in de buurt die even op die kleintjes kon komen passen.

Bij mijn buurtsuper kan je nu sparen voor een woestuintje, met kamelen, zandhazen en pinguïns.




Kippig
''Ik zie, ik zie, ik zie niet, wat jij wellicht nog wel ziet.''
''Wat zie je dan niet?''
''Me bril, heb jij mijn bril ergens zien liggen??''

De rouwcommissaris deelt mede dat er aan het einde der tijde bij stille tochten ontroerpolitie tegen opstandige overledenen zal worden ingezet.

Hij lag uitgeteld op het strand, in katzwijm aan zee.



Overzeesssse gebitsssdelen
Hij werd in Brits Guyana op zijn bek geslagen.
Sindsdien mist hij twee voortanden en gaat hij slissend door het leven.




Het plaatsen van een een foto van Zwarte Piet op pakjes sigaretten is zeker geen aanvaardbaar alternatief?

De gokverslaafde zette alles op alles om toch nog te kunnen winnen.

Tja... fellatio schijnt ook zo zijn nadelen te hebben. Gratis tip: noooit blazen.

Mijn 'geholpen' KaterOzzy blijft maar zeuren dat ie op tennis wil. Om volgend jaar te kunnen excelleren op Roland GarrOzzy. Miauwt steeds: ''New balls please''.

Ontwijk hondenbelasting. Blaf zelf!




Bokito Haram: geradicaliseerde zilverruggorilla.

Audibende. Niet te verwarren met de Aldibende. De eerste pleegt plofkraken Die andere bende bevrijdt plofkippen uit kartonnen dozen in een supermarkt.

Een spijtoptand: Iemand die voor zijn verstandskiest. 


Er overlijden ca. 160.000 mensen per dag. 
Dus als je elke dag van elke twee seconden daar een seconde bij stil staat, blijft er nog een halve dag over om het leven te vieren.

Discriminatie schaadt uw geestelijke gezondheid (vrijwaringsclausule 'foute' webstekken).


Loser: iemand die weken op Pokémonsters jaagt en slechts een Tinky Winky vangt.

Invalhulp: een persoon die je aan goede invallen helpt. 

Ach, mijn arme eigen
Heb het vaak erg met mijn ik te doen
Die moet altijd maar met mijzelf leven
Heeft het daar dan maar mee te doen
Dikwijls valt mijn eigen ik me erg zwaar tegen
Maar soms valt die ik mij dan toch wel weer mee

Vrouwen lezen handleidingen over Venus. Mannen gaan gewoon naar Mars.

Aastricht, de hoofdstad van Gierland.

De Midgetgolfstaten: Dwergstaatjes in het Midden-Oosten.
Zie ook: The Gulliver states en Lilliput.

De Magellaanstraat (Zuid-Chili): een zijstraat van de Columbusweg.

Smogelaar: handelsreiziger in emissierechten.
Stand-upcomedian: 
Een komiek die zich staande probeert te houden, maar eigenlijk helemaal geen zin heeft om op te staan.
Niet te verwarren met opstandige communisten.





 




Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten 


vindt U  hier  









Geen opmerkingen:

Een reactie posten