dinsdag 14 juni 2016

Juni Gedicht 2016

Zondag 12 juni Westerpark Amsterdam 

Foto's van Marianne Cramer en George Bekker









































































 In de mêlee van poëten 
heb ik zelf ook enkele gedichten mogen voordragen.
Voor een zeer beperkt publiek weliswaar.
Een van de bankjes, die ter beschikking 
van de 'Dichters in het Gras' stonden opgesteld, 
was vooralsnog onbezet.
Ik greep mijn kans. 
Godslampoëzie
Ben een God in het diepst van mijn gedichten
Vandaar dat ik dan ook
Zo nu en dan
Heilige geest verruimende gedichten schrijf
Heb tijdenlang vermeden
Met mijn gedichten
Naar buiten te gaan treden
Maar hier sta ik dan thans toch voor u
Bijkans alle kleuren van de regenboog schijtend
Hoop maar dat u mij het 'open doekje' geeft
Dat ik hard nodig zal hebben
Om mij te kunnen verschonen
Als ik tussentijds de afgang blaas
Natte droom  
Ik heb vannacht over je gedroomd
Een gekuiste versie in de regen
Maar ik kan het niet ontkennen
Ook droog val je me niet tegen

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten