maandag 13 april 2015

Verplicht NL april / mei 2015

Voertaal Moedertaal Moerstaal
De Nederlandse taal is mij met de paplepel ingegoten
Ik vind Nederlands een fraaie taal
Praat Nederlands tegen mij als je wilt
Ook als je wellicht denkt dat je mijn taal niet genoeg beheerst
Spreek met me in de taal die jou het beste ligt
Voel je tot niets verplicht
Ik probeer jou te verstaan
In deze wereld zijn we immers allemaal elkanders buitenlanders
Communiceren kan ook met een glimlach
En anders doen we het toch gewoon muzikaal
Wat Kenny B. zegt dus!

Verplicht NL 31-05-2015


Verplicht NL 30-05-2015
 Het is lente!
Dus ga gerust alle bloemperken te buiten.
Maar weet wel dat wildplassen een overtreding is.


Verplicht NL 29-05-2015
 Het mestoverschot loopt gierend uit de hand. 
Volgens mij is er sprake van mestfixing.


Verplicht NL 28-05-2015
  #AmnestyInternationalDay 
Zomaar een ideetje, van een Homo Humanis:
Laten wij ons vanaf vandaag eens allemaal 
gewoon,
 als Mensch,
gaan gedragen.
Mensch (מענטש Jiddisch)
Een integer persoon.
Iemand die verantwoordelijk is, 
gevoel van goed en kwaad heeft.
Het soort persoon waar andere mensen naar opkijken. 

Ik doe er vandaag twee GRATIS! leestips bij:
Primo Levi - Is dit een mens
Kurt Vonnegut – Slaughterhouse Five

  SPOILER
Ik heb onlangs, 
bij het herlezen van Vonnegut's Slaughterhouse Five,
menselijke resten aangetroffen!


En als u dan toch aan het lezen slaat:




Verplicht NL 27-05-2015 
Het klinkt wellicht ietwat kle(e)f,
maar ik denk dat ik toch maar aan jou blijf plakken.



Verplicht NL 26-05-2015
 Vandaag zou Peter Alexander van Linden,
beter bekend als het levend kunstwerk Fabiola, 
69 zijn geworden.
Fabiola, een kleurrijk, mooi en lief Mensch
en de Queen van de Outsiders.
Harry Mulisch kreeg een regenboog bij zijn begrafenis.
Fabiola was de regenboog zelve.



Verplicht NL 25-05-2015
Van harte gefeliciteerd Petra,
 of heb je toch liever dat ik je 
Hare Koninklijke Hoogheid der Laag Geletterden,
 Prinses Laurentien noem?
 Lees ook: 
Over een wakkere dierenarts, 
dronken egel, te laag vliegende ooievaar, 
een in te laten slapen poes en een verwarde prinses 


Verplicht NL 24-05-2015 
Als de Pinkstergeest zo is neergedaald,
kan het vurige tongen beginnen.


Verplicht NL 23-05-2015 
 Het valt je pas op dat de zon feller schijnt,
als de rook boven het water is opgetrokken,
zou Johan Cruijff zeggen.

 
Verplicht NL 22-05-2015
d'Aardappeldaters
We spraken af in café de Pieper in Eigenheim.
Het liep uiteindelijk op niets uit.
Ik sprak met een opperdoezer accent. 

Zij hoog doré.
Vond mij een half gare. 

En ik kreeg al snel genoeg van die hete aerdappel in haar keel.


Verplicht NL 21-05-2015
 Annie M.G. Schmidt (20 mei 1911 – 21 mei 1995)
Je ligt hier mooi Annie, op je laatste eh... stekkie. 
Benieuwd hoeveel mensen vandaag bloemen op je graf zetten.
En welke.


Verplicht NL 20-05-2015
 Annie M.G. Schmidt (20 mei 1911 – 21 mei 1995)


Lieve Annie,

Je zou vandaag alweer 104 jaar zijn geworden.
Als jij straks met Nico Haak de foxtrot gaat dansen.
Gaan wij lekker stout van giraffen afglijden.

 

Verplicht NL 19-05-2015
 Zeau Sjuul,

Wat heb jij een vette kop in de krant gekregen!
Toen ik 'Sjuul, deze krant is voor jou' las,
dacht ik eerst even dat hij verkeerd was bezorgd.
Zag ik dat nou goed op de pagina Privé?
Heb je echt een staande ovulatie
van de redactieleden van de pagina 'Vrouw' gekregen?
En dat bij je geboorte 'stop het persen' werd geroepen,
zal toch niet waar zijn?
Een van onze verslagplegers meldde
dat je een vertrekpremie in chocoladeletters krijgt.
Dat moet ik nog wel even na trekken voor ik het ga publiceren.



Verplicht NL 18-05-2015
Vet! 
 

Compulsory Dutch 17-05-2015 

Typical Dutch Singalongs
  #DagvandeHond #DogDay   
(With many thanks to GoogleTranlate)
  
When our cupcake was a small cupcake.
It was a gas to look at him.
Now he's barking all day long.
And biting as wel.
Waf-woof, woof-waf.

Hooper the shit was s(h)itting on the sidewalk.
Let's be cheerful!



Verplicht NL 16-05-2015 
Hoed u voor houthakkers!
 #LoveaTreeDay 



Verplicht NL 15-05-2015 
Nacht van de vluchteling
Tuurlijk ik heb vannacht meegelopen.
Nou, gewoon thuis.
In mijn eigen trimsalon.
 #NvdV15


Verplicht NL 14-05-2015 
Hemelvaartsdag
Je kan toch ook gewoon de trap nemen. 
Is nog beter voor je conditie ook.


Verplicht NL 13-05-2015
 Die Kermit de K. toch!
Begin april zat ie nog in je bil en nu in je bloesje?
Het moet echt niet gekker worden!
 #FrogJumpingDay 



Verplicht NL 12-05-2015
De ijzige sneeuwman is al weg. 
Dus wat mij betreft mogen 'de ijsheiligen' ook snel opsodedonderen!



Verplicht NL 11-05-2015 
Lieve  

Het was gisteren weer een fantastische 'Lieve Briefjes op de Planken' in Weesp.
Dacht eigenlijk altijd dat je zelf in dat Pino-pak zat.
Maar die grap bleek je zelf al te hebben bedacht.
Dan zal je toch ook wel niet in Erica Terpstra zitten?

Veel succes met je volgende show, we komen zeker weer snel kijken.
Woepwoepwoep!

XXXL,
 P.s.1
Die Carlos danst volgens mij net als je moeder. Toch geen halfbroer?
P.s.2
Was nog op zoek naar de lolly, die ik vorig jaar bij je show heb gewonnen, maar kon hem nergens meer vinden.
Gelukkig heb ik de foto's nog. 
 

Verplicht NL 10-05-2015  
''Mam, we hebben iets voor je gemaakt!''
''Rotzooi en herrie????''






Verplicht NL 9-05-2015
Op een dag weet je het
Je bent een trein
Je spoort niet zonder vertraging

 #NationalTrainDay



Verplicht NL 8-05-2015 
Als je Tom in een veld met rucola loslaat,
blijft hij grazen.
 

Verplicht NL 7-05-2015 
De stemming zit er in 
Groot-Brittannië
al goed in.


Verplicht NL 6-05-2015 
Geweldige song over de inwoners van Tsjetsjenië!

 
Verplicht NL 5-05-2015
Radio Herrijzend Nederland
  

Verplicht NL 4-05-2015
 Vandaag heb ik bijna geen tekst 
Citeer slechts Lennaert Nijgh 
Doe er verder het zwijgen toe
  
De dagen zijn geteld
Gisteren was een soldaat een held,
vandaag worden doden met tranen geteld.
Gisteren was een oorlog een spel
en alleen voor het volk een bloedige hel.
We vochten in Atjeh voor Nederlands eer,
maar de wereld van nu begrijpt dat niet meer,
want de dagen zijn geteld,
de doden zijn begraven.

Oudere mensen klagen vaak:
voor hun was de oorlog een eerlijke zaak
en deze tijd is te slap voor hun soort,
zij noemden het recht, wij noemen het moord.
Ze worden gehekeld in tijdschrift en krant,
men noemt ze fascisten, maar ze staan aan de kant,
want hun dagen zijn geteld, hun doden zijn begraven.

Oudere mensen geven de raad:
zorg dat er nooit meer een oorlog ontstaat.
Toch zien ze me graag als goed militair,
want ze worden bedreigd en de vrede is ver.
Ze vinden me slap
als ik weiger te gaan,
maar hun stem is te zwak om te worden verstaan,
want hun dagen zijn geteld, hun doden zijn begraven.
 

 
Verplicht NL 3-05-2015
 Knuffel! 

Verplicht NL 2-05-2015
 Het is de economie, sufferd!


 Verplicht NL 1-05-2015
 Zijn alle verworpenen der Aarde al wakker?
Je zal toch maar een held van de werkende klasse zijn.
Pfffft
En dan op Den Eerste Mei iets te laat ontwaken.
Gaat die Revolutie toch zomaar zonder jou van start.
Is Marco Borsato eigenlijk ook zo'n Rooie?
Met van die Linkse hobby's?
Die blèrt immers dat vandaag Rood is.

 Verplicht NL 30-04-2015
 Ben ik nou de enige die vandaag
#Koninginnedag
(en uiteraard ook de verjaardag van
prof. mr. Pieter van Vollenhoven)
viert?
 #LevedeRepubliek

 Verplicht NL 29-04-2015
Ach, was ik maar het sterke werkwoord 'vertrouwen'
Waar elk lijdend voorwerp zich op kon verlaten
Dan waren alle wensen snel vervuld
Werd niemand in de steek gelaten 
(I wish I was the verb 'to trust' and never let you down)
#WorldWishDay
https://www.daysoftheyear.com/days/world-wish-day/



 Verplicht NL 28-04-2015
Ik stond zo strak
Kon niet tot rust komen
Ik zag zoveel
Brak mijn geest
Begon me af te vragen
Of mijn conditie nog was wat het was geweest

 

 Verplicht NL 27-04-2015
In het land der dwazen is onbenul koning
 Zie ook: Van Prins Pils tot Koning Willem Bier 

 Verplicht NL 26-04-2015
Het fotograferen zit hem in de genen
kodachromosomen




 Verplicht NL 25-04-2015
@toon1953
Heb je daar in Zuid-Texas al plankzeilvogels gespot?
#GoBirdingDay
https://www.daysoftheyear.com/days/go-birding-day/

Verplicht NL 24-04-2015 
Zuslief loopt sinds kort hard
Met de hond
Ze loopt hard?
Met de hond?
Daarom noem ik haar vanaf nu maar de hondentrimmer
De betiteling 'Loopse hond',
die @tafkajk voorstelde, 
vond ik toch iets minder geschikt
 



Verplicht NL 23-04-2015
 Een ZKES
(Zeer Kort Eigentijds Sprookje)
Goudlokje en de drie B's, of een bescheiden stukje van de taart 

Wie heeft er een bedje waar ik kan maffen?
Wie heeft er een badje waarin ik kan dobberen?
Wie heeft er een broodje waar ik in kan happen?

De werkelijkheid is weerbarstiger
De wet en het bagel eten
Het gaat vandaag in Den Haag toch weer alleen maar over wetgeving,
het neuken van de regels van humaan bestaan,
tussen het overleggen nog even snel een bageltje eten
en dan kom je tot een halfbakken compromis
ConcentratieSteden
Pffffft 


Verplicht NL 22-04-2015 
 Daar glijdt je broekje van af 


Verplicht NL 21-04-2015 
Twéééé wieler (3X), ik wil rijden op mijn tweewieler
(via
 De achterkant (van de single) is ook best fraai


Verplicht NL 20-04-2015
Je doet iets met me
Iets diep van binnen
Weet ook niet precies wat
Maar denk dat hier sprake is van dat ietsisme
Waar je het de laatste tijd steeds over had
   
Verplicht NL 19-04-2015
Het was een beetje gelige, 
een maatje te kleine, 
huiliehuilie bikini, 
met witte polka stippen

 Verplicht NL 18-04-2015
 Doorgedraaid!
#RecordStoreDay

Verplicht NL 17-04-2015
HELP! HELP!
Ik heb iemand nodig
HELP!
Niet zomaar iemand
HELP!
Je weet ik heb iemand nodig
HELP
(En nu niet gelijk 112 bellen)


Verplicht NL 16-04-2015
Raak de weg Jack en kom niet meer terug
Niet meer Niet meer Niet meer
Nou nou nou kindje! Luister kindje 
Behandel me niet op deze manier!
 Ik kom op een dag terug op mijn fiets
(Verrek, de tekst bevat ook nog een 'Mama Appelsapje')

  
Verplicht NL 15-04-2015
Geen man, geen vrouw, geen mens is illegaal!
Waar moeten wij heen? We zijn op weg naar Nergens

 

Verplicht NL 14-04-2015 
Seksualiteit En Drogerende Middelen En Rots En Rol
Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten 
vindt U  hier 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten