maandag 23 februari 2015

Ceci n'est pas Guns N' Roses

Mijn zwager leek in de jaren '90 van de vorige eeuw sprekend (en gitaar spelend) op Slash van Guns N' Roses. Een vriend vertoonde een wooordenspuwende gelijkenis met voorzanger Axl Rose.
Ze besloten een geintje uit te halen. Het gerucht werd verspreid dat enkele leden van Guns N' Roses zich in het land bevonden en in een klein zaaltje in Hilversum met Nederlandse vrienden zouden gaan optreden. De club was die avond stampvol. Mijn zwager stak bij het betreden van de zaal een zware shag op en daarbij ook maar gelijk zijn lange haren in de hens.
Rokend betrad hij het podium. Dat mocht in die jaren nog gewoon in openbare gelegenheden.
Ik stond midden in de zaal op mijn fotokoffer en legde het optreden vast.
Rondom mij vroeg men zich, als het volume van de band even iets minder snoeihard was, luidkeels af of 'ze het nu wel of niet waren'.

Voor mij waren ze het. En toch ook net niet.






















Klik ook door naar
 Het geheugen van de fotograaf   
  Foto's en verhalen bij foto's






Geen opmerkingen:

Een reactie posten