dinsdag 20 januari 2015

Maar

Een goede vriendin deelde vandaag een cri de coeur via twitter:
''EN IK BEN GEEN OUDE HIPPIE!!!!! Ik ben van de generatie DAARNA. VERDOMME.''

Diep tragisch!

Kan het nog erger? Natuurlijk! Altijd!!

Ik ben ongeveer van dezelfde leeftijd.
Maar ben zelfs geen echte oude punkert!

Nou ja, ik ben inmiddels dus wel oud geworden.
Maar ben nooit echt punkert geweest.

Was in '77 nog net iets te jong om tot de No Future-generatie toe te kunnen treden.
Maar ik was in die tijd ook nog veel te braaf.

Kwam in de bange jaren '70 wel eens in kraakcafés: de Muur, Vrankrijk.
Heb indertijd zelfs wel eens een punkelpee bij No Name op de Rozengracht gekocht.
Ben in 1977 bij het concert van the Ramones in Paradiso geweest.
Maar dat was onder begeleiding van de biologieleraar van de middelbare school, die daar met een VWO-klas (ik zat zelf op de HAVO), waar wel hele echte punks in zaten, heen ging.

Liep in die jaren ook wel eens met een veiligheidsspeld getooid over het schoolplein.
Maar die zat nooit echt door mijn wang.

Zat in het jaar dat Sid Vicious overleed weliswaar in een punkbandje. Het bandje van een vriendje die ik nog van de Volksmuziekschool kende, die vreselijke muziekschool waar ik op mijn tiende door mijn ouders heen werd gestuurd, omdat zij me hadden verteld dat dat wel leuk voor mij zou zijn en dat ik dan later eventueel van die hobby mijn beroep zou kunnen maken.
Muziek is, desondanks alle pogingen van de muzieknazi's die mij, op die muziekschool in muziek die ik toen nog niet wilde horen, hebben onderwezen, later toch nog wel een hobby geworden.
Maar met dat punkbandje, waarvan ik de woordenspuwer was, werd het helemaal nix.

Heb ook nooit gekraakt. Heb aan het eind van de jaren '80 wel een tijdje antikraak gewoond.
Maar dat was nadat ik in mijn yuppie-tijd door financiële perikelen uit mijn huurhuis was gezet.

Aan de drugs waaraan echte punkerts, zoals Dr. Rat., vroegtijdig zijn overleden, heb ik mij ook nauwelijks bezondigd.
Later wel aan andere echte drogerende middelen.
Maar die waren dan weer niet echt des punks.

Heb ook nog wel eens kort gecoupeerd haar gehad.
Maar daar word je dus ook niet echt punk van.

Mijn haar is inmiddels tot volle lengte gekomen.
Men zou mij zowaar voor een ouwe hip kunnen aanzien. Ze zeggen maar!
Van dat labelen trek ik mij, heden ten dage, gelukkig helemaal niets en nix meer aan.
'Beter langharig dan kortzichtig!',zeg ik dan maar.
Maar, maar, maar en nogmaals maar.





Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten 




vindt U hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten