zondag 24 februari 2013

Seizoensverbonden

Vier gedichten voor mijn Beminde


Midwinterdagdroom

Ik had een droom

Was zeven dagen lang van jou

Een dag je omhelzen

Een dag door je haren strijken

Een dag in je ogen kijken

Een dag naar het kuiltje onder je hals staren

Een dag samen naar alle dwaze lovesongs luisteren

Die allemaal over ons lijken te gaan

Een dag de tranen van je gezicht likken

Een dag alle lieve woordjes die ik ken in je oren fluisteren

De week was veel te kort

Elke dag zonder jou erg lang



Vroegvoorjaardroom

Ik had een droom

Tussen ontwakende lentebloesem

Ontwapende je mijn gemoed

Eerst in jouw tuin en toen bij mij

Juichend stond ik voor je open

Gingen wij ons aan elkaar te buiten

Plukten we bloemen

En grassprieten uit elkanders haar

Lazen giechelend Bob den Uyl's 'Vogels kijken’

Droegen elkaar op handen naar binnen

Om onze oude botten te gaan vieren



Midzomerdagdroom

Ik had een droom

Jouw blanke topless duinen

Glansden van zonnebrandcrème

Je lavende lippen stalen mijn zoenen

Te midden van het strandgewoel

Geen klaterende C van jou ging mij te hoog

Al had je nog zoveel noten op je zang

Genoten we zinnenprikkelend weldadig

Van zaligmakende langgerekte zomerlust



Herfstavonddroom

Ik had een droom

Liggend op de hei genietend van de zonneval

Bronsttijd voor jou en mij

Onze edelharten burlend

Zagen wij de bladeren koper kleuren

Baltsend gingen we in elkaar op

Woekerde onze liefde zwamdradig voort

Bleef jij voor altijd van mij houden

Ik eeuwigdurend aan jou voorbestemd




Meer gedichten vindt U hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten