vrijdag 8 juni 2012

Prince Tekenen des tijds

Destijds, juni '87 bezocht ik voor de derde keer een concert van DGGDOPUMMUSABBAPRN
De Geniale Geile Dwerg Op Plateauzolen Uit Minneapolis Minnesota USA Beter Bekend Als Prince Rogers Nelson.
Ik heb absoluut geen zin om de titels van Zijne Koninklijke Geilheid nog een paar te moeten gaan typen dus zal ik in het vervolg van dit blogje maar een symbooltje voor de heer Nelson gebruiken.


Het was me bij de eerdere keren dat ik optredens vanPrince logo.svgbezocht gelukt foto's te maken.
Ik was in die tijd redelijk geroutineerd in het binnensmokkelen van mijn fotoapparatuur.
Als ik de securtysukkels aan de deur van het stadion of concerthal was gepasseerd kon ik mijn camera's en lenzen meestal wel uit hun tijdelijke bewaarplaats -melkpakken, uitgeholde broden en omgebouwde thermoskannen halen en dan vrijuit fotograferen.

Bij het Sign of the Times-concert in het Galgenwaard-stadion in Utrecht datPrince logo.svgeerder die maand had gegeven was dat minder eenvoudig geweest.
Hij had eigen beveiligers ingehuurd, er stond een bewaker per drie rijen stoelen.
Het valt al niet mee om tussen een uitzinnig publiek foto's te maken.
Zeker niet als de optredende artiest dan ook nog eens een 'Afro Human' is die bij een show met kunstlicht toch altijd al minder goed tegen de achtergrond afsteekt.
Ik was achteraf niet al te gelukkig met de beelden waarmee ik was thuisgekomen.

Maar gelukkig werden er nog extra concerten in Ahoy in Rotterdam gegeven.
Het  leek me beter om me voor deze gelegenheid me door iemand te laten vergezellen die, terwijl ik fotografeerde een oogje in het zeil kon houden.
Een huisgenote van de toenmalige vriend van mijn zus wilde wel mee.
Mits ik het kaartje dan wel betaalde.
Zij kweet zich voortreffelijk van haar taak.
Elke keer als er iemand van dePrince logo.svg-security naderde kreeg ik een por en kon ik mijn spullen bijtijds verstoppen.
Scherpstellen, wachten met afdrukken tot de constellatie van spotlights enPrince logo.svg+consorten gunstig is.
Por!
Camera snel in de tas.
Scherpstellen, wachten met afdrukken tot de constellatie van spotlights enPrince logo.svg+consorten gunstig is.
Por!!
Camera maar weer opnieuw in de tas.
Maar na afloop van het concert had ik twee filmrolletjes vol foto's.



Ik bracht mijn partner in crime naar huis.
We zoenden twee straten verderop.
Het smaakte naar meer maar de achterbank bleef onbenut en de condooms die ik voor de security had meegenomen bleven ongebruikt.
Zij wilde toch liever meteen naar huis.
Veel later hoorde ik pas waarom.
Zij had een vriend.
Een huisgenoot.
Die vriend van mijn zus.

Nu ik dit vijfentwintig jaar later opschrijf  voel ik de blauwe plekken weer die ik bij thuiskomst onder het zalmkleurige pakje dat ik voor de gelegenheid -de Sign of the Times dresscode -had aangetrokken ontwaarde.
Op de radio wordt Photograph van Ringo Starr gedraaid.
Ik lach om het opgelopen blauwtje.
Gelukkig heb ik de foto's nog.
De tijd heelt alle tekens.
.







Prince foto's: 





 

Klik ook door naar
  Het geheugen van de fotograaf  
  Foto's en verhalen bij foto's




















 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten