dinsdag 24 april 2012

Drs. P


t.g.v. den tweeënnegentigste verjaardag van Heinz Hermann Polzer, beter bekend als Drs. P 24-08-2011

Het is vandaag toch wel een zeer heugelijke dag
Drs. P day waarop ik hem terug betalen mag

Voor alle inspiratie die ik van hem kreeg
Ik vier alle woorden die hij aan elkander reeg

Herr Polzer, Heinz Hermann is geboren in Thun
Dichter tegen de klippen op van het goed fatsoen

Een poëet die er tegenwoordig nog best mag zijn
Met lichte verzen soms verzwaard met wat venijn

Polzer is niet van gisteren maar uit negentienentien
Weer een jaartje ouder maar 't is 'm niet aan te zien

Geen plastische chirurgijn die hem een oogje heeft gelid
Dus voorlopig wacht hem nog vast geen dodenrit

Al is mijn poëet-vader nu al negentig en twee
Volgens mij gaan zijn liederen vast nog eeuwen mee

Ze stemmen me immer vrolijk humor maakt je vrij
Wat mij betreft doet ie er nog een jaargang bij

Een driewerf hoera dus voor Heinz Hermann
Vier deze dag ook mee zolang je het nog kan

Laat ons dus vooral zingen over paardenhaar
Bij de Slegte is de bundel vast nog leverbaar 




Meer gedichten vindt U hier




Geen opmerkingen:

Een reactie posten