dinsdag 11 oktober 2011

Twitteringen Vijftien

Twitteringen
Spiegeling van de maatschappij
Vijftien

@poeetweet
Groot geworden
Door vilein te schrijven

#Breaking TwitterGedichten is niet meer
Naam was wel heel erg oubo
Dekte de lading ook niet
Dus Twitteringen
Voorheen bekend als TwitterGedichten

Twitter kampte met een storing, als reden gaf het bedrijf het grote aantal personen dat twitterde over de dood van Apple-topman Steve Jobs.
De schuld van Steve Jobs dus
Die zal ik zo maar ff unfollowen dan

De Nederlandse Spoorwegen liet weten dat reizigers in de Sprinters die geen toilet hebben, in uiterste noodgevallen een plaszak kunnen gebruiken als de trein gestrand is.
De plaszakken zijn verkrijgbaar in de trein en de reiziger kan zijn behoefte dan in de lege cabine van de machinist doen.
Wat zijn eigenlijk de inhoudsmaten
Van zo'n machinistencabine
Zit toch vast erg snel vol

.De NS komt met de HogeNoodOplossing
Zeker genoeg van al die zeikers
Die vinden dat er niet alleen vervoer
Maar ook comfort geboden moet worden

Binnenkort komt de NS vast ook nog wel
met een definitieve oplossing
Van het toiletgebrek in treinen
Veewagens met een plasgootje

wltrrr Walter
Je ziet het al voor je,
een nachtelijke sprinter
vol dronken plaszakgebruikers 
#plaszak 
Reply:
Voor dronken treinreizigers
Heeft de NS een XXL #plaszak
Soort plastic slaapzak
Waar je bovenin bier kan gooien
En het gewoon kan laten lopen

Het wordt nooit meer wat met de NS
Het blijft maar dweilen met de gulp open

NS maak van de Hoge Nood een deugd
Een gat in de bodem van de trein
Waardoor je dan zelf de herfstbladeren
Van de rails mag gaan pissen

Moet u zo nodig treinen
Wordt de blaasdruk u te groot
De NS heeft de oplossing
Bij al uw hoge nood

Ik kan als schrijver
Ook niet te veel zeiken over de NS
Dan win ik die NS-publieksprijs
Natuurlijk echt nooit meer

Medewerkers van de NS zijn niet heel erg blij met de #Plaszak
Ze voelen zich behoorlijk in de zak gescheten

Er rijden vandaag geen treinen tussen Amsterdam en Haarlem
Vanwege een #plaszak-breuk deze keer
Volgens de woordvoerder van de NS
Worden er op het traject toiletwagens ingezet

RATPIP = Riding a Train Pissing in #Plaszak
Reply:
AndrewvBoxtel Andrew van Boxtel
RATVIP Riding a Train Vomiting in #Plaszak
AndrewvBoxtel Andrew van Boxtel
RATSAC Riding a Train Shiting in Cunductorshat

Poldermanie Katinka Polderman
Oh nee... ga ik tuurlijk weer hele dag lopen rijmen op #plaszak.
'k hoop niet dat 'k m'n buurvrouws tas pak/
bij het grijpen naar mijn #plaszak.
Dat ik liever in het gras kak/ dan in zo'n kartonnen #plaszak of:
Ik pis nog liever in de wasbak/ dan in zo'n papieren #plaszak
Reply:
Had je deze al?
'Ik doe het nog liever op een glasbak
Dan bij de NS in een #plaszak'
#Zegookmaarwat

De #Plaszakken zijn vol
Prorail we've got a problem

De #plaszak is niet aan te slepen
De plaszakgeitenbreiers maken overuren

Kan de #Plaszak niet gewoon in het ziekenfondspakket
#Durftevragen

#NieuwSpreekwoord              Voor het plassen de trein uit gaan

Ik zit in de piepzak
Ben bijna platzak
En kan nergens een #Plaszak vinden

We naderen station Amsterdam
Eindpunt van deze trein
Vergeet u niet uw bagage
en volle #Plaszak mee te nemen

Ik heb een #plaszak op mijn buik
Mi NS-stoma oehoehoe
(Op de melodie van Damaru Mi Rowsu Tuintje In Mijn Hart)

Ik hoor dat die #plaszak eigenlijk alleen in geval van hoge nood is
Als de trein in een weiland staat
Ja dan heb ik m niet nodig
#PisikwelTegeneenKoe

#Reply Gedichten
jacqveldman Jacq. Veldman
Hoe heet ook alweer het gevoel dat je haar ongeëvenaard perfect zat,
totdat je er nét iets te veel van het stylingproduct in smeerde?
Reply:
Levend als een Godin in Frankrijk tijdens de Pruikentijd

Een wereld Een volk
GroßGobalisme
Maar wel met vrede en welvaart
Voor alle menschen
Reply:
marjoleinjupijn Marjolein Jupijn
tweets met ringel-essen... daar heb ik nou helemaal niks mee...
Reply:
Het gebruik van ringel-essen
Vallen voor een beetje poëet
Gewoon onder
Dichterlijke vrijheid
De taal laat zich niet ringeloren

Weer eens iets anders dan de vrimibo(de vrijdagmiddagborrel)
Is het #vrijmivi
Het vrijdagmiddagvingeren al begonnen?

wltrrr Walter
#GL @JolandeSap heeft het over 'progressieve samenwerking'
en noemt PvdA en d66. Geen SP? #kamerbreed
Reply:
Jolande zal nu wel naar de Blokker gaan
Om een SAPcenrifuge aan te schaffen
Om dan in de Tweede Kamer
De progressieve samenwerking uit te kunnen beelden

Hier ligt Jeroen Krabbé
Hij had veel vrienden
Achteraf blijkt toch dat we allen krijgen
Wat wij eigenlijk verdienen

Bij de dood van Jeroen Krabbé zit ik vooraan
Wenend om de allemansvriend die mij toch nog is voorgegaan

Grafschrift Jeroen Krabbé
Was toch nog graag iets langer in leven gebleven
Dan had ik me ook nog voor een goede vriend
Van Ivo Niehe uit kunnen geven

Je schijnt tegenwoordig mensen met het syndroom van Down
Geen mongolen meer te mogen noemen
Deze term is uitsluitend voorbehouden voor aanhangers van de #PVV

Er is nog steeds geen enkel teken van leven
Van de geïmplanteerde chip
Bij die zandetende pinguïn:
No Happy Feedback

©KaterOzzy
fiederels Els ten Napel
Poes verjaagt duif #held
Reply:
©KaterOzzy vindt poes loser
Hij vangt de duiven gewoon
Sleept ze dan mee naar binnen
Om ze dan uitgebreid te gaan ontleden
Reply:
fiederels Els ten Napel
Poes gaat nu zijn Persoonlijk Ontwikkelingplan aanpassen...

©KaterOzzy knipoogt naar ©Baasje
Met twee ogen tegelijk
Dat beest leert het ook nooit

Een vrachtwagen heeft een overstekende zeehond doodgereden op de Afsluitdijk.
De zeehond was vanuit de Waddenzee op weg naar het IJsselmeer en stak hierbij de Afsluitdijk over.
Volgens Lenie ’t Hart is het erg ongebruikelijk dat een zeehond de oversteek maakt.
‘Dat een zeehond over de dijk klimt, onder de vangrail doorkruipt en de weg oversteekt is niet normaal.'
#Breaking
Op de afsluitdijk is een overstekende zeehond doodgereden
Volgens Lennie 't Hart
Doen ze dat anders nooit

Premier Silvio Berlusconi van Italië heeft opnieuw de verontwaardiging van de oppositie en de Rooms-Katholieke Kerk over zich afgeroepen met een omstreden uitlating.
Hij stelde voor de naam van zijn partij Volk van de Vrijheid (PDL) te wijzigen, omdat die de kiezers niet meer aanspreekt.
Een beter alternatief lijkt hem Forza Gnocca (Hup Kut), wat lijkt op Forza Italia (Hup Italië), de partijnaam waarmee hij ooit succesvol de Italiaanse politiek in stapte.
AndrewvBoxtel Andrew van Boxtel
trending #hupkut en #Plaszak
ik zie wel een link maar kan hem niet leggen!!
Jij!!
Reply:
Je wil echt niet weten wat Burleskoni met die #plaszak
En Gnoccas #hupkut doet in zijn BungaBungalow

In het land waar het een deugd is
Als je zo gewoon bent gebleven
Is 'doe eens normaal'
Uiteraard een forse aantijging

Er zijn mensen die vinden dat de Pv/dA niet links genoeg meer is
Maar zo moeilijk is het vast toch niet
Om die ideologische veren met wat pek weer vast te plakken

#SixWordStory                   Man Zoekt Vrouw Seks Geen Bezwaar

Ik heb boodschappen gedaan
Mijn kostje is gekocht

Wat zal ik vanavond nou eens eten
Er is nog wat draadjesvlees
Ik denk dat ik daar nog wel een biefstuk van kan breien


Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten vindt U hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten