zaterdag 15 oktober 2011

fagment Seizoensgebonden Lentebal hst 4 I

Murk gaat naar de buurtsuper, thuis komt hij tot niets en loopt hij toch maar in de weg.
Als hij de winkel binnenkomt klinkt er een luid piepend signaal, er snelt gelijk een medewerker op hem af, deze kan in eerste instantie niets verdachts bij de klant ontdekken en hij stelt de vraag of Murk soms nieuwe kledingstukken aan heeft.
Murk heeft inderdaad een paar dagen eerder nieuwe schoenen aangeschaft, de hulpkracht raadt hem aan thuis op zoek te gaan naar het antidiefstalalarm of anders naar de schoenenzaak terug te gaan om het euvel te laten verhelpen.
Hij is erop voorbereid dat er weer perturbatie zal ontstaan als hij langs de uitgangscontrole moet, dus meldt hij bij het passeren van het poortje bij de kassa maar vast dat er een alarmsignaal zal afgaan zodat de caissière alvast over de intercom kan doorgeven dat er niets aan de hand is.
'Dat zijn mijn schoenen weer'
'Herstel!'
 -----------------------------------------------------------------------
Later in dit hoofdstuk is er opnieuw een incident met een winkelalarm.

Er is weer een mailtje van Jacqueline, Murk wendt zich van de televisie af en leest aandachtig wat zijn zus aan hem kwijt wil.
Godgloeiende godverdomme %#*& smerissen, ik was bij de garage geweest en dacht nog even snel te gaan shoppen en ben toen opgepakt!
Het is waarschijnlijk mijn verdiende loon omdat ik jou heb uitgelachen toen je schoenen het alarm bij de buurtsuper in werking stelden.
Maarja ik zal bij het begin beginnen.
Ik had dus gisteren toen ik met Franka aan het shoppen was een massage-kussen bij de EXPO gekocht, thuis aangekomen deed ie het niet, dus ik ging net met kussen in tas met bon weer terug.
Ik parkeerde op het dak van de V&D, ik ga daar naar binnen en het alarm gaat af, ik roep "ik kom binnen hoor!"
Jahoor mevrouw loopt u maar door, roept een vriendelijke medewerker me toe.
Ik ben toen vrolijk gaan winkelen en zag plots de tijd, shit ik moest me haasten om nog dat kussen te gaan ruilen en spoed me naar de uitgang.
Op de roltrap kom ik al 2 agenten tegen, maar in mijn haast ga ik ze snel voorbij en ja hoor ik wil de V&D uit, gaat dat alarm af!!!!!
Die 2 agenten meteen naar mij toe. "U heeft nogal een haast mevrouwtje, komt u maar even mee".
Godverdomme, ik uitleggen dat het alarm er nog op zit en dat ik het wil gaan ruilen.
Ik liet de bon zien, en alles uitleggen, maar op de bon stond niet waar het om ging alleen kadoartikelen stond erop.
Dus ik tussen 2 agenten in door de halve mall naar de EXPO!
Gelukkig herkende de verkoopster me meteen en vertelde dat ik gisteren inderdaad met mijn dochter dat daar had gekocht en dat de bon klopte.
Alleen het alarm in de EXPO ging niet af.
Dus wilde die kutuniformen toch nog al mijn aankopen van de V&D zien met bonnen.
Net nieuwe bh's gekocht natuurlijk, omdat er gisteren op de radio was dat vrouwen die te weinig wasten en ik me realiseerde dat ik 1 van die vrouwen was!
Sta ik in de EXPO mijn nieuwe lingerie te tonen aan 2 kerels!! heb ik weer! lach niet!!
Uiteindelijk geloofden de agenten mij, (moest me nog wel even legitimeren) en kon ik mijn relaxkussen (dat ik inmiddels zwaar nodig had) ruilen voor een werkend exemplaar.
Meisje van de EXPO was supervriendelijk, ze heeft wel 10 x haar excuses aangeboden omdat zij het alarm er niet goed had afgehaald en ik kreeg een nieuwe met gratis batterijen en een kadootje voor Franka erbij.
Eind goed al goed, ik moest wel weer door de V&D om mijn auto te kunnen bereiken(gelukkig geen alarm) en was te laat om Roel van school te halen.
Ik ben voorlopig weer klaar met shoppen!!!!

Groetjes, Jacqueline.

Murk mail terug.

Hahahahaha, mag ik dit gebruiken voor het hoofdstuk dat ik aan het schrijven ben?
Het scheelt me heel veel werk, omdat ik nu zelf geen tekst hoef te verzinnen.
Ik kan het bijna integraal overnemen, het is heel erg authentiek, alsof je van een opgenomen gesprek de spreektaal gewoon uitschrijft.
Ik zal proberen me in te houden en in mijn typoscript dat massagekussen niet in een langwerpig exemplaar veranderen.
Alvast bedankt, mail me gerust nog eens als je weer wordt opgepakt.

Groetjes, Murk



Meer fragmenten uit Seizoensgebonden vindt u hier

1 opmerking: