vrijdag 23 september 2011

Synopsis Seizoensgebonden


Seizoensgebonden is te omschrijven als een contemporaine schelmenroman, een mix van haute bellettrie en light literature waarin op satirische wijze commentaar op alle aspecten van de hedendaagse Nederlandse maatschappij wordt gegeven.
Het is een bildungsroman, in het begin, het deel de Zomer van Levi Leipheimer zitten de twee hoofdpersonen, Karel Nooitgedacht en Murk Hemelsoet op een bankje te zuipen.
Murk begint met het schrijven van een roman en leert al doende hoe dat moet.
Zoals een baby die eerst rechtop leert zitten, kruipen, lopen en dan veel later een volwassene wordt die in staat is een marathon uit te lopen.
De term die ik heb gekozen om mijn stijl te typeren is totaal-literatuur, een samenvoeging van meerdere literaire genres.
Naast het gebruik van eigen ervaringen, benut ik de informatie die ik dagelijks tijdens het schrijven uit kranten, nieuwsuitzendingen, actualiteiten programma's, documentaires en talkshows op radio, televisie en internet heb gedestilleerd, bedien me van encyclopedische bronnen op het wereldwijde web en mijn eigen verzameling anekdotes, aforismen en banale feitjes en breng daarnaast regelmatig bezoeken aan het stadsarchief, lezingen en musea.
Hier voeg ik een saus van eerder gelezen (strip)boeken, bekeken cartoons, komische sketches en bekende reclame-slogans aan toe om het geheel tot een melange van overspelige woorden te maken waar lezers literatuureluurs van worden.


Meer fragmenten uit Seizoensgebonden vindt u hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten