zondag 21 augustus 2011

Twitteringen zeven

Twitteringen
Spiegeling van de maatschappij
Zeven

@Poeetweet
Eerst cynisch zijn en dan geloven

Over Twitter
Iedereen bedankt voor het retweeten van mijn Twitter Gedichten 1-6
Dat scheelde me weer zelf een tekst te moeten bedenken
Om het een en ander opnieuw onder een ieders aandacht te brengen

IkwilTIL Til
@poeetweet ligt weer op Retweet schema.
Waarschijnlijk retweet 'ie dit ook
Reply:
Voor alles wat de moeite waard is om te retweeten:

Al een tijdje niets van @opa_mekske en @OmaTruus vernomen
Zouden ze er soms samen van door zijn?
#Durftevragen

'Het is geretweet', mompelde hij, 'het is niet onopgemerkt gebleven'
(Vrij naar Gerard Kornelis van het Reve, de Avonden)

Replygedichten
bartfeikens Bart Feikens
Alles wat @poeetweet retweet wordt daardoor een soort poëzie
Reply:
At your service!
Ik probeer een dichterlijke kijk op de dag te geven
Een onbezoldigde nar kan tegenwoordig geen kwaad

MevrSchrijfTaal Wilma van den Akker
Gadver, alweer een inbraak in de straat.
Kunnen ze dat niet in Amsterdam Zuid doen?
Reply:
Vrije vertaling van Not in my backyard
Dit past niet in mijn straatje

xcalibro Donovan
weet iemand een pijnloze manier om een hamster te laten inslapen?
fout terechtgekomen nadat in haar Reply:kooi naar beneden is gevallen #dtv
Reply:
De pil van #MarianneThieme wellicht
Of zit die nog steeds niet in het basispakket

Zezunja Maartje Luif
Schreef verhapstukken en besloot niet te lang over het woord na te denken.
Reply:
Verhapstukken is zo'n mooi woord
Letters die je uren kan herkauwen
Alvorens je het dan eindelijk kan verwerken in een fraai gedicht

IkwilTIL Til
Blondje vraagt mijn man:
we testen 2 soorten bier, wilt u meedoen aan die test
u krijgt gratis 2 glazen bier.
M'n man wil nu scheiden #lol
Gedwee sjokte hij achter haar aan de kroeg in...
Kinderen en mij achterlatende!
Ben benieuwd wel biertje hij het lekkerst vond #maarnietheus
Reply:
Ach zolang manlief maar geniet
En niet achteraf zuchtend aan je vraagt hoe het voor jou was
Valt het allemaal toch nog mee

SaidVanenburg Sa'id Vanenburg
Ik ben alleen voor een Verenigd Europa als we er een kalifaat van maken.
Maar da's logisch.
Reply:
Dan toch zeker wel een KaliFatimaatje
Zal ik maar zeggen
Met een sterke vrouw aan het roer

Terrebelius Terrence Weijnschenk
Eerst gebabbeld met de chirurg die mij rond m'n heupoperatie wil filmen
(kom ik weer op TV), toen een tweetup en nu naar anesthesist
Reply:
Zo'n tweet over een heupoperatie op TV inspireert toch tot rap:
A new-style hip-op Don't stop Hop your hip Till you drop Bro!
It's hip to be square
Reply:
Terrebelius Terrence Weijnschenk
Het is natuurlijk ook wel erg hip, zo'n heupoperatie.
Zal tsjekken of er een livestream verzorgd kan worden...

jacqveldman Jacq. Veldman
Nu had ik onlangs dus opgeroepen 
tot kappen met puntjepuntjepuntje 
aan het eind v/d zin
Maar luisteren HO MAAR!
Dus aan degenen die haast standaard puntjepuntjepuntje doen 
aan het eind van hun zinnen: 
mensen ik ben getergd.
Voor wie niet snapt wat er mis is met puntjepuntjepuntje:
ALLES! Die bloody misplaatste suspense.
De schijn van veelbetekenendheid.
Ja. Die suggestieve puntjes moeten kennelijk goedmaken
wat ze in woorden niet uit weten te drukken.
jacqveldman Jacq. Veldman
Misschien goed om te weten: ik neem zo iemand dan totaal niet meer serieus.
Dus denk daaraan als je je punt maakt.
Reply:
Jacqveldman aan elkaar geschreven
Zonder suggestieve ............................
Reply:
Jacq. Veldman
@poeetweet Right!

#Following Friday
Hassnae Hassnae Bouazza
Oké, de #FF's van deze week. Als ik je vergeet: niet boos worden.
Ik heb een geheugen als een vergiet.
Reply:
Vergiet is toch de verleden tijd van vergeet?
We vragen je later nog wel eens om de #FF's die je vergoten hebt alsnog te melden

Ik ben blij dat ik @TaalNazi heb unfollowed
In een toTAALitaire staat kan je immers niet schrijven

Bent u ook een taal-Tweepje? #Durftevolgen Retweeten staat vrij

Toch klopt er iets niet
Ik word gefollowed door @BeachclubRoyal HoekvHolland
Ze lezen mij dan wel
Maar hebben me nog steeds geen drankje aangeboden

©KaterOzzy
Volgens het programma Vroege Vogels is Nederland is dit jaar 24 nieuwe dieren rijker geworden, 23 insecten en 1 kwal.
Daarentegen vermoordt
©KaterOzzy
Per maand meer dieren dan me lief is
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
Maar dan liever niet door mijn ruiten
Die gooi ik zelf wel in

Er waait een frisse wind door Nederland
Helaas weer eens uit de verkeerde hoek

#Nostalgtweet tevens #OudeLulTweet
Voor een ieder die de toto-uitslagen van #FritsvanTurenhout 
op zondagmiddag nog steeds mist
Zij die de '70-ies hebben overleefd weten wel wat ik bedoel
Toen meisjes van mijn leeftijd nog modern waren
Voor iedereen die de wereld Back to '78 zou willen resetten
Of naar de tijd voordat #BonnieSt.Claire #RobertLong opvolgde bij Unit Golria
Toen #BZN nog een rockband was
Toen Anna Mae Bullock (TinaTurner)nog niet geblondeerd was
Toen #FelixMeurders zijn wilde haar nog had en #Elvis nog leefde
En #Bonnie st.Claire nog niet zo veel zoop

#3Words was trending
#3Words
Two words story

You again?

&^%$% you!

Smile!

Suprise!

Voor wie aan een half woord genoeg heeft:
#1/2wordstory
....tzak!

16 augustus, de 34e sterfdag van Elvis Presley.
Michelle Bachman, lid van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden voor de Republikeinse partij en presidentskandidate feliciteerde Presley tijdens een verkiezingsbijeenkomst met zijn verjaardag.
Ik stel voor om #MicheleBachmann
Op haar verjaardag 6 april
Dan maar een condoleance te sturen

In juli 2010 werd het woordmerk Geert Wilders vastgelegd voor zes klassen (categorieën), waaronder nummer 45: juridische diensten en lobbying en voor klasse 31: zaaizaden, levende planten en bloemen.
©Wilders gedeponeerd voor Zaaizaden en Juridische diensten
Haat zaaien is uiteraard ondergebracht bij Advocatenkantoor Moszkowicz

Mag je ©Wilders nu nog wel gewoon in tweets gebruiken
Of moet je het nu over die politicus uit Venlo met dat spermanentje hebben #DurfJuridischAdviestevragen

wltrrr Walter
Nu we weten dat Wilders niet alleen brievenbusonderneming is,
maar ook merknaam is krijgt BV Nederland olv CEO Rutte heel andere dimensie
Reply:
De #PVV-BV
De besloten vennootschap ©Wilders

©Wilders gedeponeerd voor klasse 31 zaaizaden levende planten en bloemen
Juridisch gesproken mag ©Wilders-onkruidverdelging dus nog wel

Nog een gat in de markt
Wie deponeert het merk ©EricLucassen brievenbuspisser-preventie?

Euro-parlementarier Daniel van der Stoep (PVV) kondigde woensdagavond 17 augustus zijn vertrek aan. Hij had eerder die dag in Den Haag een aanrijding veroorzaakt en bleek met vijf keer meer alcohol dan toegestaan, in de auto te zitten.
Daniel van der Stoep heeft de #HeroBrinkman-norm 5x overschreden.

Had van der Stoep zijn naam al gedeponeerd?

Asia Bibi, een christelijke Pakistaanse zit al twee jaar in de gevangenis op beschuldiging van 'godslastering'.
Zij zou met haar christelijke geloofsgetuigenis de profeet Mohammed hebben beledigd.
Vanaf de moskee zou zijn omgeroepen dat Bibi gestraft zou worden door haar gezicht zwart te maken en haar op een ezel door het dorp te leiden.
0XFatimaX0 Fatima Ezhar
Nog verbaasd dat mensen dachten dat ik vond dat Aasia Bibi
achter n ezel vastgebonden moest worden.
Hallooo 2011! Achter n SUV is way cooler
Reply:
Wat heb ik nou weer aan mijn SUV hangen?
Kielhalen is zoooo 1760
Today we've got SUV
De SUV-mentaliteit i.p.v. de VOC-mentaliteit zeg maar

De Tweede Kamer kwam op woensdag 17 augustus bijeen om te debatteren over de financiële problemen in de eurozone.
Die ochtend stuurde minister van financiën de Jager de kamer een brief over de uitkomsten van de vergadering die hierover een dag eerder tussen regeringsleider en staatshoofden had plaatsgevonden.
Nienkemper René Nienkemper
@poeetweet Hierbij de brief die minister de Jager vanmorgen naar de Kamer stuurde
Reply:
Ik heb hier een brief van de Jahahagur
Die hij aan de Kaaahamur sont
Die brief retweet ik door an mun followgurs

de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB) verzamelt de BSN’s, de persoonsnummers voor communicatie tussen overheid en burgers voor de PVV om daarmee journalisten te kunnen screenen.
Journalisten om hun legitimatie met BSN vragen is uiteraard bullshit
We vragen PVV-ers immers ook niet wat hun inschrijvingsnummer van de NSB is

De Rooms Katholiek Wereldjongerendagen van 2011 werden dit jaar in Madrid gehouden.
Paus Benedictus XVI woonde de feestelijkheden bij.
Een wake van de paus werd ontsierd door een wolkbreuk. 
Zeker zeven mensen raakten gewond toen een lichtmast instortte.
De paus sluit de Wereldjongerendagen in Madrid af
Hij heeft genoeg van het barre weer
Wil snel naar huis voordat de bliksem hem zal treffen

Man in het bezit van gevoelige snaar zoekt vrouw die hem kan raken
Wie wil haar belangen met hem verstrengelen

Bij vrouwen met weinig gevoel voor humor
Pakt de openingszin
'wie mooi is moet pijn lijden, jij hebt zeker weinig geleden?'
Vaak verkeerd uit

Zo maar een vraagje:
Wordt de Co2-uitstoot bij boekverbrandingen eigenlijk wel volledig gecompenseerd?

Waar staat LibDem eigenlijk voor?
Liberaal Demoniseren?

Het feit dat er hier op Aarde al nauwelijks sprake is van intelligentie
Doet mij soms het ergste vrezen voor de rest van het universum

Has been or to become Someone that's the reason
An Author's slogan
(Mine, just wrote it )


Meer Columns, Anekdotes, Aforismen en Absurde feiten vindt U hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten